Skolebibliotek

På biblioteket kan du låne bøker og tegneserier, spille spill, få hjelp med oppgaveskriving og kildekritikk, slappe av, treffe andre, blir med på aktiviteter, gjøre lekser eller lese blader og aviser. Du er velkommen!

(Vi har felles skolebibliotek med Tangvall ungdomsskole, informasjonen her gjelder for elever og ansatte på Søgne vgs.)

Åpningstider

Biblioteket er bemannet etter avtale mandag-fredag kl.8-15.30.

Bibliotekaren kan hjelpe deg med å

• Finne gode bøker du vil lese
  • Finne informasjon til oppgaver eller prosjekter
  • Vurdere kilder og bruke Kildekompasset
  • Få tilgang til gratis digitale bøker, blader, aviser og filmer
  • Finne frem i bibliotekets samling på egenhånd
  • Låne inn bøker fra andre bibliotek
  • Skaffe digitale ressurser til elever og ansatte

Hvis det er noe du lurer på, er det bare å ta kontakt. Jeg tar gjerne imot bokønsker og innspill til andre ting vi kan ha eller gjøre på biblioteket.

Her finner du nyttige lenker og informasjon om bibliotekets tilbud

Ta kontakt med bibliotekaren hvis du trenger hjelp til å komme i gang eller om du lurer på noe.

Arrangementer og aktiviteter

Alle er velkomne til å bli med på det som skjer på biblioteket – velkommen!

Strikkelunsj hver onsdag kl.11:15-11:50. Bli med å strikke skolens lappeteppe.

Følg med på infoskjermer for mer informasjon. Ta kontakt hvis du har lyst til å arrangere noe.

Har vi boka?

Søk selv i bibliotekets katalog.
Hvis det er noe du ikke finner, så spør bibliotekaren om å bestille det til deg fra et annet bibliotek.

Låneregler

Elever og ansatte på skolen kan låne bøker og annet fra skolebiblioteket, men husk å registrere lånet hos bibliotekaren før du forlater biblioteket. Selvbetjeningsautomat kommer ila. 2023.

Utlånsregler og lånetider kommer snart …

Utlån av læremidler

Alle elever i videregående skole har krav på gratis læremidler. Disse lånes ut fra skolebiblioteket ved skolestart og levers tilbake ved skoleslutt. Utlånsreglene for læremidler finner du i fylkeskommunens utlånsavtale

Bibliotekar

Du kan kontakte bibliotekar Ida Omdal Haaland på e-post ida.omdal.haaland@sogne.vgs.no og telefon 920 26 308, eller komme innom skolebiblioteket.