Ingrid Torstensnes - våre tidligere elever

Ingrid Torstensnes

Vi har intervjuet flere av våre tidligere elever - og nå er det Ingrid sin tur. Hun gikk ut av Søgne videregående skole i 2004.

Hva jobber du med?

Jeg er utdanna veterinær og marinøkolog. Jeg har egen veterinærpraksis og behandler både store og små dyr. I tillegg driver jeg en liten gård sammen med mannen min hvor vi har bier, geiter og kaniner.

Hvilken verdi har naturbruks-utdanningen hatt for deg i din daglige jobb?

Jeg lærte om og fikk praktisk erfaring med å håndtere mange forskjellige dyr, noe som jeg fikk bruk for både på studiene og i jobben jeg har nå. Noen spør om det har vært en ulempe å gå på naturbruk kontra studiespesialiserende, jeg synes det var en fordel. Jeg startet direkte på veterinærstudiet og kom gjennom på vanlig tid.

Vet du hva dine medelever jobber med?

De jobber med veldig mye forskjellig: Landbruksrådgiver,
helsesøster, matteknolog, landmåler, lærer, dyrepleier,
dyrepassere i  dyreparken og ei jobber i barnevernet.

Hva husker du best fra din videregående opplæring?

Jeg husker best at vi var mye ute og jobbet med dyr. Vi dro på masse turer og samholdet på skolen var helt fantastisk.